Recorreguts

Mireya Beryl (Barcelona)
Cursa en paral·lel la carrera de Ciències de la comunicació a la Facultat Ramon Llull (Universitat Blanquerna) especialitzant-se en Periodisme i la Llicenciatura de Dansa clàssica a l'Institut del Teatre de Barcelona. Treballa a informatius de BTV, sota la direcció de Manuel Huerga. Viatja a Londres, per a dos anys, on realitza un Màster de Fotoperiodisme al London College of Printing i fa de ballarina per a la Companyia de dansa de Hilge Holger (Expressionisme alemany) alhora que treballa com a periodista al diari The Times com a assistenta gràfica. De tornada a Barcelona forma part de diversos laboratoris d´investigació corporal i dramàtica sota la direcció d’Andrés Waksman i Jessica Walker i s´especialitza en les tècniques d´improvització i performance com a mitjà de creació. Presenten vàries peces a la ciutat comtal (El Sueño de Albert, Suceso, Hamlet es mujer, 11-S, El instante…). El seu interés pel cos i la seva expressió fa que entri en una investigació pròpia de la qual pareix 3 solos interpretats a la Sala Beckett, Antic Teatre i al desaparegut Espai de la Generalitat de Catalunya (Acercados, Por 7 euros i A-Cerca). Treballa com a actriu en diversos espectacles, curtmetratges i televisió i posteriorment fa la coordinació de la Fundació Randa, dipositària del llegat de Lluís Maria Xirinacs (informació global per a un nou món). Actualment prepara un documental informatiu sobre el Canvi de paradigme i col·labora en diversos projectes d´investigació social i artística. 
Denys Blacker (Madremanya )
Neix a Londres, Anglaterra el 1961. Entre el 2005 i 1988 realitza performances a Catalunya, Espanya, Anglaterra, Canada, Grenlàndia, Holanda, Escòcia, Alemanya i França de les quals es destaquen les següents: 2010 -Parallel Worlds-The Pacific (Neutral Ground, Regina Canada); 2009 - Tira y Afloja (Acción!MAD, Madrid); 2009 - Soka Tira (Chamalle X, Pontevedra); 2008 - Time is, Time was, Time past (La Muga Caula IV, Girona); 2008 - amb el grup Internacional de performance The Wolf in the Winter - Samhain (Live Art Development Agency, London). El 2007 La Cascara Fragmentada (Cerco-acción, Zarragoza); 2007 - Parallel Worlds, The Atlantic (OCCC. Valencia); 2007 - Parallel Worlds,  The Arctic (Infr’Action International Performance and Poetry Festival. Sète , França). És fundadora i presidenta de l’Associació Gresol i produeix dos festivals anuals d’art d’acció; FEM a Girona i MAMA a Madremanya.
Hugo Bloch Bassols (Barcelona, 1975)
Llicenciat i Màster en Administració d'Empreses per Esade, amb especialització en Màrqueting. Treballar cinc anys a Nike, a les àrees de Màrqueting, Publicitat i Organització d'Events, on va adquireix experiència en comunicació, tant convencional com /online/. Al 2009, ja va col·laborar en el pla de comunicació del 1er Fòrum de les Experiències.
Ballarí, coreògraf i professor de dansa. Es alemany i viu a Cardedeu (Barcelona). Ensenya dansa i presenta els seus espectacles a uns 15 països d’Europa i Amèrica. Treballa amb Compagnia Buffo (Osnabrück/Alemania), amb Paulo Henrique (Lisboa para Expo 98), a duo amb David Zambrano(Nueva Yorki amb Brigitta Ernst (Berlín), amb Cia. Lapsus de Alexis Eupierre (Barcelona). Dirigeix les peces “¿Qué tal estás? -we don´t have video yet- (Las Palmas)”, "What's Up?", “El arte de volar” i els seus solos "I Am My Own Television" i “La vecina (interior)”. Ensenya a Movement Research (Nueva York), Danzarte (LasPalmas), bewegungs-art-freiburg, La Caldera (Barcelona), CEM (Lisboa), Estudio 3 (Madrid), Moving Art (Colonia), Tanzfabrik (Berlín), Tanzhaus NRW (Dusseldorf), Ials (Roma), Galili Dance Company (Groningen), Dansens Hus (Copenhagen), com a docent a la Facultad de Artes a Altea i a diferents centres de dansa i festivals a Colòmbia, Veneçuela i Mèxic etc.

Mireia Chalamanch i Amat (Cardedeu)
Directora escènica, actriu i art del moviment. Cofundadora d’Ooff Cia. fent espectacles de creació, d’autor i científics amb Jorge Wagensberg. Ha treballat i col·laborat en dansa o performance amb Alba Cuñé, Benoït Lachambre, Carme Torrent, Constanza Brncic, Albert Mestres, XGUIX, Jessica Walker, Mestres Quadreny, Mireya Beryl, Rosa Sanchez, Alan Bauman, Víctor Turull. Ha treballat com actriu amb: Josep Maria Miró, Moisès Maicas, Joan Maria Gual, Joan Solana, Albert Mestres, Joan Castells, Ramon Simó, Víctor Batallé,T. Townsend, Ferran Madico. S’ha especialitzat en espectacles literaris sobre Joan Brossa, Enric Casasses, Fernando Pessoa, Sylvia Plath, Perejaume, Joan Maragall i col·labora en el cicle “Veus paral·leles”. Actualment està treballant en un projecte d’investigació i creació “Pell endins” i organitzant el “Fòrum de les Experiències”.
Valérie Fontaine (La Floresta)
Nascuda a Bruseles, Antropòloga (màster en antropologia física i genètica forense) Fisioterapeuta i Osteòpata i s’ha especialitzat en ortokinesiologia. És docent als Postgrau d’ortokinesiologia de Blanquerna i la Universitat de Girona, també de les Escoles d’Estiu de Rosa Sensat i MEM, Moviment d’Educació del Maresme, entre d’altres. El 2008 organitza el primer Simpòsium Internacional de Kinesiologia i Física Quàntica a Blanquerna. Entre d’altres conferències realitzades, compta amb: La relació entre el Cos i les Emocions (Centre KIOPS-2008), Curs d’introducció de descodificació de les malalties (Centre KIOPS-2008), Les malalties detectades a les 18 mòmies del projecte Monthemhat (Academia de Sciènces mediques- 2009), Les 18 mòmies oblidades al Museu d’Arqueologia de Catalunya (2010).
Doctora en Filosofia per la Universitat de Barcelona, Professora de Filosofia de la Universidad de Zaragoza (UZ), Col·laboradora Docent de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) i Directora de la Fundació Espai en Blanc, Materials per a la subversió de la vida). El 2002 publica el llibre “En las prisiones de lo posible” (Ed. Bellaterra). I ha col·laborat en diverses revistes i projectes col·lectius Archipiélago, Zehar, Mar traful, El taxista ful,etc).

Clara Garí (Camallera)
Llicenciada en Història de l’Art (Universitat de Barcelona) 1977, Licènce Spéciale en Histoire de l’Art (Université Catholique de Louvain-la -Neuve, Belgique (1978-1980) i Diplôme en Animation en Arts de l'Université Catholique de Louvain-la -Neuve, Belgique (1979-1981). Actualment és codirectora del Centre de Creació Contemporània Nau Côclea de Camallera, de la qual va ser fundadora el 1993, i del Festival Música 13 de Noves Músiques així com de la revista Côclea d’Art Contemporani. Directora i Curadora del projecte "Horitzó TV perspectives d'una altra televisió possible" que va té lloc a La Capella. Cultura Lliure"Membre de la Comissió Executiva de l’Associació d’Artistes Visuals de Catalunya. Ha escrit dos llibres que no considera acabats, i molts texts poètics en col·laboració amb artistes visuals i músics.

Vanessa Medina (Las Palmas, 1979)
Bailarina, creadora y practicante de Shiatsu. En su trabajo destaca la influencia de Mónica Valenciano, el Body weather, la formación teatral con Txiqui Berraondo y la escuela de shiatsu y movimiento. Asi como el estudio del movimiento con Carmelo Salazar en los últimos años. Debuta como intèrprete en “Petit piece, la canaria” dirigida por Mauricio González y colabora con la compañía Andanza. A partir de su formación en la escultura, investiga con tejidos y significados del vestirse, y crea colecciones de ropa. En 1996 desarrolla el proyecto de investigación “cuerpo semántico”, basado en la relación de la danza con la palabra. Ha trabajado en las creaciones escénicas, “Matriushka gagá” (2001) e “Hijos del Agobio” (2003). Los solos “Pieza perdida”(2005) y “Desconcierto”(2008). En video realiza el documento “Anímate bobita” (2007) y otros video clips. Imparte talleres de danza, conciencia corporal y sesiones de shiatsu.

Laia Noguera Clofent (Calella, 1983)
Llicenciada en Filologia Catalana per la Universitat de Barcelona. Ha publicat els llibres de poesia L’oscultor (Galerada, 2002), Fuga evasió (Pagès Editors, 2004), Incendi (Cafè Central, 2005), No et puc dir res (Viena, 2007), Els llops (La Garúa, 2009; escrit a sis mans amb Esteve Plantada i Joan Duran), Triomf (Columna, 2009) i L’U (Arola, 2010; amb fotografies de Fiona Morrison). També ha publicat l’adaptació teatral (feta juntament amb Albert Mestres) de la Disputa de l’ase, d’Anselm Turmeda (ReMa 12, 2009). Col·labora d’una manera estreta i sovintejada amb artistes d’altres disciplines, com ara el músic Josep Manuel Berenguer, l’artista visual Betina Kuntzsch, la fotògrafa Fiona Morrison, la ballarina Helena Pellisé i el músic Roger Illa. Ha gravat el disc Carboncle amb el violista de roda Adrià Grandia, amb qui ha creat diversos espectacles de música i poesia. És guitarra solista en el grup de thrash Red for more, amb el qual ha gravat la maqueta Red for more.
Helena Pellisé (Barcelona, 1981)
Es forma en dansa contemporània a l’Institut del Teatre i a Area. Resideix a Israel (07-08) amb Beca AECI, on forma part del Lab “Improvisational Multidisciplinar Performance Art” de cia. Artness/Shahar Dor. Des de llavors està compromesa profundament en la improvisació com a eina d'investigació, de creació i pedagògica en el seu treball de cos i moviment. Cursa el 1r any del MA “Contemporary Arts Practice & Dissemination” a L’Animal a l’esquena. Amplia la seva formació amb mestres com Steve Clorfeine, Julyen Hamilton, Lisa Nelson, Steve Paxton, Scott Smith, Joan Jonas, Arye Bursztyn, Tal Avni, MalPelo. El seu triangle d'acció és entre Israel, Alemanya i Catalunya on ha actuat amb treballs de creació com “A Glops” (Barcelona 10), “Play” (TanzFabrik 08), “The Poetic Body” (Israel 07). Funda i co-organitza CUE Barcelona, espai per a la improvisació interdisciplinar. Forma part de l’equip directiu del festival DiàlACTS’10, realitzat al Teatre Can Felipa i La Caldera. Des de 2006 reaprèn la seva dansa gràcies a les classes de moviment que imparteix a nens. Actualment forma part dels entrenaments de cia. Raravis, del grup “El Cos de la Veu” del Víctor Turull i s'inicia en la pràctica de la meditació.
Ariadna Pujol (Barcelona, 1977)
Llicenciada en Comunicació Audiovisual per la Universitat Pompeu Fabra, s’especialitza en la realització de documentals: co-realitza “Tiurana" (Premi Millor Curtmetratge Documental, Festival de Girona, 2000), treballa com a ajudant de direcció en diversos projectes documentals (CCCB, Media 3.14) i dirigeix dues peces per la sèrie de joves realitzadors “Taller.doc” del Canal 33. El 2002 s’inscriu al Màster de Documental de Creació de la UPF i gesta el llargmetratge documental “Aguaviva”, que desenvolupa durant els quatre anys següents. El 2005 la pel·lícula es presenta al Festival de San Sebastià (secció Zabaltegui Especiales), es projecta a diversos festivals internacionals (Londres, Shanghai, Buenos Aires, Munich, Lisboa...) i guanya el Premi del Públic al Festival de Màlaga 2006.  El 2006 realitza la peça “Bruno” dins del marc de l’exposició “Erice-Kiarostami. Correspondències”, organitzada pel CCCB.
Guillem Rodri (Cardedeu)
Estudia dibuix i il·lustració a l'escola Massana. Compagina els seus estudis i treballs, formant-se en entre el 2005 i 2010 en dansa i improvisació amb Dominik Borucki, Maria Montseny, etc i en música, amb el Mestre Berdegí. S’ha anat especialitzant com a performer i músic per jams de dansa amb El vol de l’aguila amb el pintor Joan pallarès (2008), El cos desa(r)mat Dominik Borucki (2009), duo dansamusical Vuit buit amb Laura Dorna (2010). Entre el 2009-2010, músic en viu en Jams de contact a Tragantdansa i Area. Des de fa cinc anys es dedica al món de l'audiovisual, destaca el vídeo-dansa Fi premiat per Nu'2 entre altres. 
Llicenciat en Ciències de l’Educació Física i l’Esport. Format en programes de “cos i consciencia”; correcció postural SGA (Stretching Global Actiu); anàlisi i educació d’hàbits posturals; propiocepció i control corporals.
He treballat en diferents àmbits i nivells esportius, del lleure a l’alt rendiment, tant col·lectivament com individualment. He donat formació per a monitors esportius i de fitness, elaborant programes de control i seguiment de l’evolució de clients a nivell nacional. He participat com a “presenter” a diferents convencions de fitness-salut. Treballo per a diferents escoles nacionals (Manresa, St Cugat, Mollet, Granollers, Calahorra) i internacionals (Alemanya, França, Japó, Romania) de ball esportiu en l’apartat de millora del coneixement i control corporal. He participat en la rehabilitació de les anomenades “patologies del músic” (guitarra, violí, piano). Soc co-propietari del Centre HàBITS (Cardedeu) d’entrenament personal per a la salut i el benestar, on desenvolupem un treball multidisciplinari (educació física, fisioteràpia, osteopatia, posturología, podologia) amb la finalitat d’aconseguir reorientació i equilibri personal. Actualment immers en l’estudi de “les alteracions del moviment” amb la col·laboració d’especialistes en diferents camps.

Gabriel Schmitz, pintor alemany afincat a Barcelona.
Centra el seu interès en la figura humana, el què l'ha portat a inspirar-se en la dansa com la expressió menys contaminada del llenguatge del cos.
En ocasions s'ha involucrat en projectes interdisciplinars com Pasarela/Silencio al centre de creació L’animal a l’esquena, Girona, en el 2003 o Quant temps fa que som aquí?, de l'associació Sudansa a l'hospital de Bellvitge, Barcelona, en el 2007.
La seva obra s'exposa amb regularitat a Espanya i França.
Víctor Turull (Barcelona)
Creador escènic, professor de veu, terapeuta de so, especialista en medicina tradicional africana, africanista.
En teatre crea els solos Te ví, Vidas Ejemplares i El Viatge. En dansa, juntament amb Pilar Maese i Ona Mestre, Las Rocosas, La Court y Gaouá. Amb Carme Vadell les peces Iceberg, Alpino, Vísperas de Realidad i Graul. A partir de 1995 crea els solos Yashida, Jueves Viernes Sábado, Kum i El Sueño de los Nietos de Belcebú.
Ha treballat amb Zotal Teatre i ha fet col·laboracions en cinema, vídeo i arts plàstiques.
Cofundador de la Porta Associació de Dansa Independent.
Des de 1995 treballa amb Kabré Tiim Saidú, xaman de l'ètnia Mossi de Burkina Faso.

A l'actualitat continua la seva investigació de la veu a través de "El Cos de la Veu", conjunt de tallers que engloba el mètode Biovoz. Des de Juny de 2010 presenta regularment el concert Freqüències, viaje sonoro. També està traballant en el projecte d'instal·lació sonora Vainas.
Jorge Wagensberg (Barcelona, 1948)
És professor de Teoria dels Processos Irreversibles a la Facultat de Física de la Universitat de Barcelona. Crea i dirigeix la sèrie “Metatemas” de l’editorial Tusquets, una col·lecció de referència per al pensament científic que el 2008 va celebrar el seu vint-i-cinquè aniversari. Del 1991 al 2005 dirigeix el Museu de la Ciència de la Fundació “la Caixa”, una institució pionera al món entre les de la seva categoria. El 2007 rep la Creu Sant Jordi, atorgada per la Generalitat. Actualment és Director Científic de la Fundació "La Caixa". Ha publicat un centenar de treballs de recerca en àmbits tan diversos com la termodinàmica, les matemàtiques, la biofísica, la microbiologia, la paleontologia, l’entomologia, la museologia científica i la filosofia de la ciència. Entre altres llibres, Jorge Wagensberg ha escrit Nosotros y la ciencia (1980), Ideas sobre la complejidad del mundo (1985), Ideas para la imaginación impura (1998), Si la naturaleza es la respuesta ¿cuál era la pregunta? (2002), La rebelión de las formas (2004) i A más cómo, menos por qué (2006), El Gozo intelectual (2007), Yo, lo supérfluo y el error (2009)

XGUIX (Montmeló)
Realitza estudis d’informàtica a l´escola BIT i treballa d´analista-programador en el CTI de Barcelona. Assisteix a cursos de Pedagogia Musical i Rítmica Dalcroze en l'Institut J. Llongueras i viatja a la India on experimenta amb el ioga del so. Estudia gravació als estudis Phonos, realització de cine a Microbert i d’imatge de síntesi a l’I.D.E.P. Des del 1987 és el realitzador d’àudio-vídeo a la multinacional del Grup SOLVAY. És artista sonor i autor i realitzador de diferents propostes artístiques en el món audiovisual. Destaquen els següents treballs: La performance de teatre-dansa Adaneva-31. Els curtmetratges Aeronauta i Cor-Press, la instal·lació multimèdia A.F.G. Piones en la música electrònica amb el LP Dark-Fields i l'espectacle de teatre-dansa Noé, presentat al Festival Internacional de Teatro Encuentro de Miradas de Cuernavaca (Mèxic). Solo mira - Solo escucha, performance músico-visual en el escenari, a Nits Digitals ’07 (Vic). Creació de la imatge i del disseny sonor del concert espectacle de Mireia Chalamanch “A Sylvia Plath” a Caixa Fòrum. Ha col·laborat amb OOFF Companyia, en la imatge del Laboratorio de Jessica Walter, i en la realització de vídeos promocionals
Uma Ysamat (Barcelona, 1948)
Formació clàssica a través del piano. Primera conexió amb el yoga i el Zen. Estudis musicals de perfeccionament a Alemanya. Després d'una crisi existencial i trencament amb línies convencionals d'aprenetatge, viu un retrobament amb la música a través del cant d'una manera molt més lliure i autodidacta. Realitza un treball terapèutic personal a través de diferentes formacions, entre elles destaca la connexió i treball amb el Katsuguen-yuki. Realitza treballs professionals amb Carles Santos, James Thierrée, voltant el planeta durant uns quants anys. S'endinsa en la reprogramació del ADN amb Kishori Aird.
Elabora el seu propi espectacle-solo Tarabábula que presenta junt amb altres propostes artístiques, i segueix imaginant i creant.... "Totes les arts de les que puc gaudir, són els camins que em porten a la meva essència per poder-ho expresar i compartir."